Reportatges sobre la meva terra.
Comentaris de llibres.
Crítiques de pel.lícules i documentals.
Impressions sobre espectacles diversos.
Contes i microcontes per adults.
I més.

Hispanola. Vangelis.

11/5/09

Cementiri vell d'Igualada.

Cementiri d'estil neoclàssic.
Projectat per Josep Bafarull.
Any de construcció 1819.




Propietat de Pere Vilella Ferrer.
"LES PORTES D'AQUEST SANT LLOCH
JO LES OBRIA I TANCABA;
ARREGLABA SOS JARDINS
SOS PASSEIGS TAMBÉ CUYDABA,
SEPULTURA DABA 'LS MORTS;
ENTRE ELLS TENIA MA ESTADA,
Y PER XÓ SON GUARDIÀ
ME'N DEYAN ELS D'IGUALADA.
JO PREGABA AQUÍ PER TOTS
PREGUEU DONCHS PER LA MEVA ÀNIMA

Propietat de Manuel Colom y Tomàs.
"VE MI TUMBA MORTAL Y CONSIDERA
EL FIN FATAL QUE A TU EXISTIR ESPERA"
Propietat de Domingo Morros.
"EN ESTA OSCURA MANSIÓN
DOMINGO MORROS DESCANSA,
JOVEN DE ÍNDOLE MANSA,
Y DE RARA DISCRECIÓN,
VOLÓ A LA ETERNA SIÓN,
CINCO LUSTROS NO CUMPLIDOS,
DEJANDO EN DOLOR SUMIDOS,
A SUS PADRES MUY AMADOS,
QUE LE LLORAN CONFIADOS
DE SÍ, VERSE OTRA VEZ UNIDOS".
Murió el 11 de mayo de 1867.

7 comentaris:

  1. Hola, veïna: a vegades no veiem allò que tenim més a prop de casa. Tan aviat com poguem, passarem per Igualada per veure els paisatges igualadins que ens has mostrat, són magnífics. Salut des de Collbató.

    ResponElimina
  2. Opino como Esther y Toni: cerca y nunca he estado. Geniales los epitafios.

    ResponElimina
  3. Pere Vilella Ferrer era el meu revesavi, primer enterramorts del cementiri vell d'Igualada. Gràcies per donar-li un espai en aquest web. Vull aclarir que l'ortografia d'aquests versos no és que sigui errònia, simplement a les normes de Fabra els faltava encara un grapat d'anys per aparèixer. De Pere Vilella és també 'Lo cant del sepulturer', un llarg poema que va repetint, en forma de tornada (transcric a la grafia moderna): "No hi ha feina com la meva, / no hi ha ofici més segur / que tant si plou com si neva / tot sovint despatxo algú".

    ResponElimina
    Respostes
    1. També era el meu besavi. Se unes quantes històries d'ell.

      Elimina
  4. Saps Pere, de petita petita els meus pares quan anàvem al cementiri a visitar els nostres difunts sempre em portaven a veure el teu revesavi i em llegien l'epitafi. Jo, encara ara,segueixo aquest costum. Mira que he vist epitafis però per a mi és el millor de tots.
    Una abraçada.T'agraeixo enormement el comentari.

    ResponElimina
  5. Hola soc en Rafael Vilella Corcelles, en PERE VILELLA FERRER era el meu VESAVI. Tinc curiositat per saber qui es en PERE, EL REBESNET.

    EL MEU CORREO ES rafavili@hotmail.com o bé al meu FACEBOCH.

    ResponElimina