Reportatges sobre la meva terra.
Comentaris de llibres.
Crítiques de pel.lícules i documentals.
Impressions sobre espectacles diversos.
Contes i microcontes per adults.
I més.

Hispanola. Vangelis.

6/11/09

Sepulcre Megalític dels Plans de Ferran. Argençola.


El dòlmen dels Plans de Ferran correspon al període Bronze antic-mitjà, principis del segon mil.leni a C. , quan l'home deixa de viure a l'aire lliure o en abrics i comença a establir-se en valls les condicions de les quals possibiliten els conreus. Una època en la qual s'estableixen les creences en el Més Enllà, es comencen a practicar ritus funeraris i es construeixen sepulcres megalítics com aquest que podem contemplar a Argençola (nom que prové d'un troç de terra que hom llaurava pel preu d'un argenç o moneda de plata).

De tipus quadrangular i tancat, està format per una llosa de capçalera, una a cada costat formant els laterals, dues de més petites com a tancament i la de la coberta.
Es tracta d'un sepulcre múltiple, en el que es van enterrar fins a nou individus, acompanyats de vasos ceràmics i objectes d'ornament.




4 comentaris:

  1. Sempre m'han agradat aquestes formacions humanes, sobretot perquè sempre m'he preguntat com se les ingeniaven per moure les roques.

    Et mancaria un mapa o unes coordenades per que els demès podem trobarlo.

    ResponElimina
  2. Hi ha una molt interessant informació a les adreces següents:
    http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2001/huellas/origenes/index.html
    http://www.paseovirtual.net/dolmenes/construir.htm
    La primera sobre els nostres origens i la segona sobre la construcció dels dolmens.

    ResponElimina
  3. L'enllaç de la construcció dels dolmens m'ha agradat molt i m'ha tret dudes al respecte. L'altre m'ho miraré amb calma.

    ResponElimina
  4. Molt bon post, i molt bones fotos. Felicitats.

    ResponElimina