Reportatges sobre la meva terra.
Comentaris de llibres.
Crítiques de pel.lícules i documentals.
Impressions sobre espectacles diversos.
Contes i microcontes per adults.
I més.

Hispanola. Vangelis.

12/12/09

Séraphine.


Director: Martin Provost.
Guió: Martin Provost i Marc Abdelnour.
Música: Michael Galasso.
Fotografia: Laurent Brunet.
Amb: Yolande Moreau, Ulrich Tkur, Anne Bennent, Geneviève Mnich, Nico Rogner.
Biogràfica.
2008.
125 minuts.
Va rebre 7 premis Cesar l'any 2008.
Una pel.lícula que narra la vida de Séraphine Louis (1864-1942), també coneguda com Séraphine de Senlis, una pintora autodidacta francesa d'estil naïf.
Una dona que havia estat pastora i que treballava com a dona de fer feines en diverses cases va ésser descoberta per una crític i col.lecionista d'art, Wilhelm Uhde, quan treballava a casa seva com a minyona. Gràcies a aquest descobriment i molt a pesar de que Séraphine no va arribar a saber-ho mai es va convertir en una figura molt important en el món de la pintura.
Cal destacar una excel.lent interpretació i una magnífica fotografia.
Molt interessant.

2 comentaris:

  1. ...japt......le vist aquest setmana a Tous.... molt bona pelicula,actriu,foto,tot....m'agrat molt... aquet bloc tambe es tot un mon,molt intersant...endevant...

    ResponElimina
  2. Jo també vaig molt sovint al cinema de Tous, sempre dic que allà tinc un 99% d'encertar-la. En escasses ocasions n'he sortit defraudada.
    De fet la major part de crítiques de pel.lícules que surten en aquest blog, estan basades en les que he vist allà, al cinema de la 2 els dilluns a les 22'00 i les que veig directament a la xarxa.

    ResponElimina