Reportatges sobre la meva terra.
Comentaris de llibres.
Crítiques de pel.lícules i documentals.
Impressions sobre espectacles diversos.
Contes i microcontes per adults.
I més.

Hispanola. Vangelis.

28/3/09

Aloma.

De Mercè Rodoreda.
Edicions 62.
126 pàgines.
Novel.la psicològica.
Amb un caràcter molt introspectiu, Mercè Rodoreda explica el pas de la joventut a la maduresa d'Aloma, a partir d'uns esdeveniments i unes decisions personals que marcaran per sempre el seu futur més inmediat, tot fent-nos partícips de les reflexions i dels sentiments de la protagonista, tècnica que permet una millor comprensió psicològica del personatge.
També aquí, com en d'altres obres, la autora utilitza el recurs d'emprar frases extretes de diversos llibres com a introducció de cada capítol, les quals, extraordinàriament ben escollides, evidencien que no tan sols ens trobem davant d'una gran escriptora també d'una gran lectora. En destaquem la següent:
"-Digues, foll, has diners?.-
Respòs: -He amat-
-Has viles, ni castells, ni ciutats, comdats ni ducats?.-
Respòs: -He amors, pensaments, plors, desirers, treballs, languiments, qui són millors que emperis ni regnats-"
Llull, llibre d'Amic e Amat.
Premi Creixells 1937.
"El meu primer llibre de debò va ésser Aloma. Aquesta novel.la la vaig tenir un parell d'anys tancada perquè em feia vergonya ensenyar-la. No m'atrevia a donar-la a publicar, no sé perquè... És allò que, en donar-la a llegir, em feia la impressió que em descobria massa jo". Mercè Rodoreda.
Interessant.
Dagoll Dagom n'ha fet una adaptació molt ben aconseguida dirigida per Joan Lluís Bozzo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada